Hoppa över navigering

Raman service och support

Behöver du support nu?

Kontakta oss online på följande sätt:

Alternativt kan du ringa din lokala representant.

Se till att ha ditt instruments serienummer tillgängligt; då kan vi hjälpa dig snabbare. Instruktioner för att hitta det finns här.

Renishaw Raman Assist

För att du ska kunna utnyttja den fulla potentialen hos ditt Raman-system och använda alla dess funktioner och kapacitet erbjuder vi ett heltäckande supportpaket.

Detta paket finns tillgängligt för alla användare, efter att du har köpt ett Raman-instrument från Renishaw. Programmet ger tillgång till vårt team av Raman-specialister och följande fördelar:

  • Tillgång via e-post till ett globalt nätverk av högt kvalificerade Raman-applikationsforskare som kan hjälpa till med att tolka och optimera dina data
  • Tillgång till vår omfattande databas med online-träningsmoduler och videor som kan hjälpa dig att optimera din datainsamling och bearbetning
  • Fjärrstyrd onlinetillgång till support och diagnostiska kontroller
  • Prioriterad tillgång till Renishaws Raman Revealed-träningstillfällen
  • Uppdateringar om ny funktionalitet och programvara på globala Inside Raman-seminarier
  • Gratis uppdatering av programvara

Information om supportpaket

Installation och service

Renishaws internationella serviceteam installerar och testar ditt system. Dessa tekniker som är specialiserade på Raman-system ser till att ditt instrument får optimal prestanda ändå från början.

När ditt instrument har testats fullständigt ger serviceteknikern ett personligt anpassat och interaktivt ”uppstarts”-träningstillfälle. Detta tar normalt två dagar, det fokuserar på systemets funktioner och demonstrerar möjligheterna för datainsamling, bearbetning och analys. Användarna får träning i användning och förebyggande underhåll, för att säkerställa att systemets kalibrering och uppriktning bibehålls för att ge konsekventa, tillförlitliga resultat.

Med våra globala eftermarknadstjänster kan support och diagnostik för instrumenten utföras med fjärrstyrning, tillsammans med Renishaws lokala serviceprogram. Många olika serviceplaner finns tillgängliga för att säkerställa underhållet av din maskin. Kontakta vårt service- och installationsteam: raman.support@renishaw.com

Tillgång till träningsmoduler

Vi tillhandahåller ett heltäckande utbud av träningsmoduler. Dessa ger steg-för-steg-hjälp och vägledning för att hjälpa dig med alla frågor som du kan ha efter din uppstartsträning. Begär tillgång till träningsmodulerna.

Support och rådgivning under din inVias livslängd

För rådgivning om instrumentkonfiguration, databearbetning och analys, eller provpreparation, kontakta vårt globala team för Raman-applikationer: raman.applications@renishaw.com så svarar de på din fråga.

För kontinuerlig utbildning och träning anordnar vi regelbundet Raman Revealed-träningstillfällen. Dessa är idealiska för nya användare som vill utnyttja kapaciteten hos sitt Raman-system bättre. Ta reda på mer genom att gå till Raman Revealed-sidan.

Om du har andra frågor om din produkt, kontakta oss.

Fråga om vår utökade garanti och utbud av servicekontrakt.

Behöver du en uppgradering?

Om dina analysbehov har förändrats kan vi uppgradera ditt befintliga system.

Minskat stöd för Renishaws Ramascope, Raman-mikroskop i RM-serien och Raman-analyseraren RA100

Ramascope och RM-serien, som lanserades 1992 respektive 1998, ersattes 2002 av inVia.

Om du har ett av dessa instrument kan vi fortfarande ge dig support med reparationer av utbytesdetaljer såsom lasrar och filter. Detta möjliggör att du kan fortsätta använda ditt instrument.

På grund av den snabba tekniska utvecklingen är det inte längre möjligt att uppgradera dessa instrument för att lägga till nya funktioner. Genom att ta detta steg kan Renishaw tillhandahålla support för det mycket större, och ökande, antalet nyare produkter som används. Prata med en av våra representanter om att uppgradera till en nyare produkt för att ta din Raman-spektroskopi till nästa nivå.

Försäljningen av RA100 har nu avslutats. Om du har ett av dessa instrument kan vi fortfarande erbjuda support. Kontakta oss direkt för en diskussion om dina behov.